//Forever Imperfect
ujian

Thursday, May 17, 2012 @ 3:09 AM | 0 Comment [s]

yes . ujian . ini bukan ujian sekolah yang saya suka jawab separuh and tinggal separuh . yang saya suka conteng tulis nama saya banyak-banyak lepastu bila cikgu jumpa terketar habis seluruh badan . bukan . ini bukan ujian itu . siti situ sana sini *tetiba* ini ujian dari yang maha Esa :) tolong jangan cakap saya "hek eleh kau ni baru umur 17 , dah nak cakap pasal ujian-ujian dari Esa lah apa lah . dah-dah pegi baca buku nuh" erk ? hm . urghhh . yeahhh . hmmmm . emmm . heffffff *ini orang tengah fikir nak mulakan mukadimah macam mana* hmm . as we know , semua orang pernah di uji dengan pelbagai dugaan . dugaan susah nak ingat bila study . dugaan tak boleh tahan lapar *yang ini saya* dugaan tak boleh tengok makanan lazat-lazat *ini saya jugak* dugaan pasal kawan , guru and sebagainya . ada yang merungut . ada yang tempuhi nya dengan tenang . saya ? kalau saya , saya separuh merungut . mungkin ke arah banyak merungut . saya tahu itu benda tak baik , tapi saya buat jugak . sebab ? sebab saya hanya seorang manusia yang lemah *goat smile(senyum kambing)*
"macam ni ke goat smile?" "eh tak lah ni namanya princess smile . lalala" hm back to the topic . my teachers , friends , family , cousins and people around me always said "kalau ada masalah , jangan merungut . buat 'derk' je" eh faham tak ni ? faham kan ? bagus . but , siapa je yang boleh senyum time ada masalah ? if ada someone yang boleh senyum time ada masalah she/he totally amazing and ohsem :) malam-malam menangis dan bila pagi terpaksa lap air mata semua tu , dan keluar dengan muka yang ceria jumpa kawan-kawan . gelak dengan kawan-kawan , buat lawak depan kawan-kawan . yes dia sangat amazing kalau dia boleh buat semua tu :') dia boleh berpura-pura gembira walhal dalam hati dia . ada tersimpan satu perasaan yang sangat sedih , yang mungkin tak dapat dikongsikan dengan orang lain . yahhh , maybe dia ada kelebihan dari segi tu . setiap manusia ada kelebihan dan kekurangan kan . nobody's perfect .
siapa pernah tengok cerita tanah kubur ? alah yang kat astro oasis tu ,alah yang start pukul 7.30 hari jumaat tu , alah yang nasir bilal khan berlakon tu ,alah yang dalam cerita tu dia ada cucu yang handsome tu . eh ? haa tahu ? cerita tu best , sebab ada banyak pengajaran , moral apa semua tu . cerita tu bagi kita insaf . and cerita tu juga best sebab ada cucu dia yang handsome tu , yang pandai silat tuh . lelaki yang pandai silat buat saya cair okay . hihi malu *tutup muka guna tudung sekolah* nasir bilal khan dalam cerita tu sangat hebat . hebat acano eh ? saya pun tak reti nak cakap , tapi di mata saya dia nampak sangat hebat . bukan hebat macam power rangers tu . tapi ? hm tak retilah nak cakap macam mana . kalau nak tahu tengok lah sendiri . penerbit filem tanah kubur , sila bayar dekat saya , sebab saya dah promote cerita awak ni . cepat bayar ! eh ?
so , berbalik kepada cerita tadi . kalau ada masalah buat je muka macam kat atas ni , masalah pun takut nak datang . as we know masalah tak datang kat orang gila . haha no no i'm kidding , tapi betul apa , orang gila mana ada masalah kan ? tapi masalah lah yang membuatkan mereka menjadi gila . kan ? am i right ? maksudnyaaa , kalau ada masalah and masalah tu sekecil kuman je , in my opinion toksah-toksah lah duk pikir masalah tu . lain lah kalau masalah tu besar macam jumbo gajah biru , you need to settle . cehwahh . haha . so that's here for now . wabilahitaufik walhidayah wassalamualaikum warahmatullah hiwabarakatuh :) peace :)


Older Post | Newer Post
The Disclaimer

Hi peeps. I'm human

underlined, bold

blockqoute


Navigations!

Diary About Stuff Site


Let's Talk!


The Credits!

Template by : Farisyaa Awayy
Basecode by : Nurynn
Full Edited : UR NAME

Best View at GOOGLE CHROME!